Zajęcia

Opis zajęć

Sivananda Yoga



Joga wg Sivanandy nazywana jest tradycyjną ścieżką hatha yogi. To łagodna joga podchodząca z szacunkiem do ciała, respektująca wszystkie jego ograniczenia. To ścieżka, która zachowała tradycyjny, integralny charakter. Szczególny nacisk kładzie na duchowy rozwój. Daje sprawność ruchową, łagodzi problemy z kręgosłupem, nadaje ruchomość stawom, uodparnia na stres, relaksuje i wycisza umysł. Umacnia wiarę w siebie, rozwija równowagę emocjonalną, wpływa dobroczynnie na wszystkie układy ciała, prowadzi do równowagi energetycznej łącząc stan spokoju i wyciszenia z jednoczesnym uczuciem siły i energii życiowej. Zajmuje się nie tylko ciałem ale i umysłem oraz duszą. Obejmuje pracę na wszystkich trzech obszarach. Na jogę wg Sivanandy składa się pięć punktów:

  • Prawidłowe pozycje (asany) – wzmacniamy i rozciągamy ciało, regenerujemy, oczyszczamy na fizjologicznym poziomie. Stymulujemy mięśnie i stawy, ale ich nie forsujemy. 
  • Prawidłowe oddychanie (pranayama) – nauka technik oddechowych aby przywrócić żywotność ciała, zdolność koncentracji i aby stabilizować emocje. 
  • Prawidłowa relaksacja (savasana) uczy jak odprężać, rozluźniać ciało uzyskując równowagę i spokój wewnętrzny. 
  • Pozytywne myślenie i medytacja – praktyka stałego obserwowania umysłu. Jest to koncentracja na jednym punkcie , uspakajanie go aby odczuć istotę swojego “JA”. 
  • Prawidłowa dieta. „Jesteśmy tym co jemy”. Zalecana jest dieta wegetariańska , aby dostarczyć organizmowi energię, zapewnić sprawność psychofizyczną, harmonię i witalność jest odpowiednia dla każdego, bez względu na wiek i kondycję.

Aerial Yoga

Aerial joga to nic innego jak joga w powietrzu. Jest takim jej rodzajem, który wykorzystuje chustę (hamak) aby umożliwić uczniom wykonywanie pozycji, które zwykle trudno im wykonać na macie. Łączy tradycyjną jogę z ruchami inspirowanymi przez pilates, taniec i akrobacje.

Aerial joga jest szczególnie korzystna dla tych, którzy spędzają dużo czasu w pozycji siedzącej oraz cierpią na bóle pleców, ponieważ wywiera ona działanie dekompresyjne na kręgosłup.

Oprócz emocjonalnych, fizycznych i duchowych korzyści płynących ze wszystkich praktyk jogi, aerial ma szczególne zalety dla wzmocnienia i rozciągnięcia całego ciała, poprawy krążenia, przyspieszenia trawienie, ułatwia wykonanie pozycji odwróconych. 

Hamaki pozwalają poczuć nową jakość ruchu, poczujesz się jak zawieszony pomiędzy niebem a ziemią, dadzą ulgę i rozluźnienie już podczas pierwszych zajęć.

Zwolnią się napięcia w przestrzeniach międzykręgowych, odciążysz stawy i poczujesz wspaniały relaks i ulgę a przede wszystkim będziesz świetnie się bawić.

 Choć ten rodzaj jogi może być praktykowany przez osoby o różnym poziomie sprawności fizycznej, nie jest jednak zalecany dla kobiet w ciąży lub tych, które cierpią na zawroty głowy, problemy ze wzrokiem (jaskra) oraz nadciśnienie tętnicze.

Uwaga: na zajęcia w chustach przychodzimy bez biżuterii, bez ostrych elementów ubrań i bez makijażu!
Zalecany ubiór: legginsy i koszulka z krótkim rękawem. 

Nirvana® Body & Mind System

Nirvana to wspaniały system, który nauczy Cię jak prawidłowo oddychać. Rytmiczna, relaksacyjna muzyka połączona z technologią Nirvana i falami theta wpłyną bezpośrednio na ośrodki relaksacyjne w Twoim mózgu dając ukojenie. Nirvana to program, który łączy naukę prawidłowego oddechu, detox dla ciała i umysłu, piękne ćwiczenia z zakresu pilates i jogi, technologię Theta Wave, Chillout Music i głęboki relaks. Nirvana to absolutna nowość na naszym rynku. Naczelne w programie oddychanie jest jedynym rytmem naszego ciała, który jesteśmy w stanie świadomie kontrolować. Głębokie, wolne, świadome oddychanie jest bramą do spokojnego stanu ducha i ciała. To przeogromne korzyści dla ciała i umysłu:

  • wzmocnienie całego ciała i uwolnienie dodatkowej energii 
  • redukcja stresu i uwolnienie hormonów szczęścia 
  • kontrola własnego oddechu 
  • kontrola reakcji na stres 
  • dotlenienie i odmłodzenie organizmu (tlen oczyszcza nasz krwiobieg) 
  • wyrobienie nawyku zdrowego (głębokiego, wolnego i przeponowego) oddychnia.

Zajęcia prowadzone są przy dźwiękach naturalnej, spokojnej, relaksacyjnej muzyki. Wszystko to wpływa na osiągnięcia spokojnego umysłu w stanie Nirvana. Umysł wchodzi na falę theta, który to stan osiągalny jest w długotrwałej praktyce medytacyjnej, podczas snu czy intensywnego marzenia. W Nirvanie udział brać może każdy bez względu na wiek, płeć czy sprawność fizyczną.

Hammock Relaxation Therapy

To nowe, autorskie zajęcia opracowane przez Savitri, oparte na prostych rozluźniających ćwiczeniach z użyciem hamaków do aerial jogi, które pozwolą poczuć w ciele więcej luzu, przestrzeni ale pomogą również pozbyć się napięć i stresów dnia codziennego.

Ból karku, ramion, pleców, i stawów to dziś powszechna dolegliwość. Powstaje ona na skutek przeciążeń i stresów. Jeśli łapiesz się na tym, że garbisz plecy lub zbyt często pochylasz głowę i obciążasz przy tym szyję, lub kiedy Twoja praca wymaga siedzenia przy biurku a postawa ciała jest nieprawidłowa to jesteś narażony na przykre, bólowe konsekwencje. Z różnych przyczyn nasze ciało jest więcej napięte niż rozluźnione a stresy tylko ten stan pogłębiają, napięte ciągle mięśnie z czasem się kurczą, skracają, co zaczyna powodować dolegliwości bólowe. Aby temu zapobiec nie wystarczą ćwiczenia wzmacniające i rozciągające, bardzo ważne jest również prawidłowe rozluźnianie. Wiele osób słysząc „rozluźnij swoje ciało” nie wie o co tu tak naprawdę chodzi, nie wie jak ma to zrobić dlatego te zajęcia nauczą Cię jak pozbyć się niechcianego napięcia a zastąpić je wspaniałym rozluźnieniem. Po serii takich ćwiczeń, położysz się wygodnie w hamaku i zatopisz się w cudownych dźwiękach mis tybetańskich, które będą jak terapia nie tylko dla zmęczonych mięśni w Twoim ciele ale również dla Twoich uszu i umysłu ponieważ uspokoi, wyciszy i zrelaksuje Twoją psychikę.

Zajęcia dedykowane są dla wszystkich, którzy potrzebują wyciszenia, relaksu, spokoju duszy, ciała i umysłu. Nie ma znaczenia ile masz lat i czy kiedykolwiek robiłeś coś dla siebie i swojego ciała.

Yoga Wheel Vinyasa Flow

Wheel Yoga – Joga na kole.

Kołem możesz urozmaicać różne asany, lub tworzyć najlepsze dla siebie pozycje w sesji typu free flow. Koło pomoże rozciągnąć ciało tak, aby bez problemu wykonywać asany takie jak mostek czy pies z głową w dół lub pies z jedną nogą w górze i zgiętą w kolanie. Koło jest doskonałym pomysłem dla każdego, kto szuka sposobu na wzmocnienie kręgosłupa i rozciągnięcie pleców, szczególnie zalecane wszystkim osobom spędzającym dużo czasu w pozycji siedzącej np przy komputerze, gdzie występuje problem zaokrąglonych pleców oraz bóle kręgosłupa. Joga na kole działa również terapeutycznie!

Praktyka z kołem wzmacnia uda, pośladki, brzuch, i ramiona, otwiera klatkę piersiową i przygotowuje do wygięć. Uelastycznia kręgosłup, rozciąga cały przód ciała, pomaga w trudniejszych pozycjach jak stanie na głowie ( sirsasana) i w świecy ( sarvangasana) oraz wiele innych.

Joga hormonalna

Jednym z współczesnych trendów w jodze jest joga hormonalna. Kompleksy jogi hormonalnej obejmują zestaw technik, które mają bezpośredni wpływ na narządy dokrewne.
 Procesy zachodzące w organizmie kobiety i charakterystyczne tylko dla niego (w przeciwieństwie do mężczyzn) są bezpośrednio związane z układem hormonalnym. Korzyści z jogi dla kobiet wynikają z wpływu na trójpoziomowy układ podwzgórza, przysadki mózgowej i jajników. Jeśli praca tych trzech składników jest zsynchronizowana, wszystkie procesy biochemiczne i hormonalne przebiegają normalnie. Regularna praktyka asan (zwłaszcza odwróconych i asan mających na celu otwarcie miednicy), bandh, technik relaksacyjnych, technik oddechowych pozwala na aktywację i ustanowienie funkcjonowania połączeń układu regulacji hormonalnej, co korzystnie wpływa na tło hormonalne, cykl menstruacyjny i stan emocjonalny kobiety.
 Pozytywny wpływ jogi na zdrowie kobiet wyraża się w:
 • złagodzenie objawów zespołu napięcia przedmiesiączkowego i objawów menopauzy (pomaga w utrzymaniu naturalnego poziomu hormonów), skurczów menstruacyjnych,
 • spowolnienie procesu starzenia,
 • ogólna poprawa nastroju i samopoczucia
 • pomaga przy niepłodności
• podniesienie poziomu libido i podniesienie poziomu życiowego
• pomoc z niedoczynnością tartsys
Zajęcia z jogi hormonalnej są odpowiednie dla początkujących i praktykujących jogę w każdym wieku, z wyjątkiem pewnych przeciwwskazań:
Ciąża
Rak piersi (estrogenopochodne i inne hormonozależne)
Duże mięśniaki (konsultacja lekarska)
Zaawansowana endometrioza (konsultacja lekarska). Przy lekkiej, można ćwiczyć.
Operacje i ciężkie choroby serca
Stan zapalny wyrostka robaczkowego.

Joga dla dzieci

Nie tylko dorosłych dopada dziś stres i napięcie z nim związane. Nie tylko my, dorośli większość dnia siedzimy, dzieci również spędzają sporą część dnia w ławkach szkolnych czy przedszkolnych albo w domu oglądając bajki czy grając w gry komputerowe. Kiedyś dzieci wyładowywały swój stres podczas zabawy, gonitwy czy na podwórku. Czasy się zmieniły, ale jest coś, dzięki czemu Twoje dziecko będzie szczęśliwe, twórcze a dodatkowo zdrowe! Joga!
Joga dla dzieci to nic innego jak kreatywna zabawa, jak nauka cierpliwości, tolerancji, wzajemnego szacunku i chęci niesienia pomocy. Dzieci stają się bardziej wrażliwe, szybciej się uczą, akceptują swoje słabości i rozwijają mocne strony. Uczą się miłości i empatii oraz dobrego zachowania. Wiek dzieciństwa ma swoje prawa, dzieciaki bywają rozbiegane, nadpobudliwe, niespokojne, hałaśliwe. Czasem rodzice mówią „nieznośne”, dlatego kiedy praktykują jogę podczas której świetnie się bawią, wyrzucają również z siebie nadmiar skumulowanych emocji. Joga dodatkowo korzystnie wpływa na ich psychikę, wzmaga koncentrację, wycisza i uspokaja. Regularna praktyka rozwija koordynację ruchową i gibkość. Dzieci są kreatywne dlatego tutaj to one wiodą prym, często to one same wymyślają nowe asany, pozycje zwierząt czy inne. Przychodzą na zajęcia aby się śmiać i być szczęśliwymi, to właśnie tutaj mogą być sobą, podczas praktyki, to ich czas! Dobra zabawa to nie wszystko, wiemy również, że dzieci zazwyczaj są bardziej elastyczne niż dorośli, poprzez asany wzmacniają stawy i kręgosłup i już teraz pracują nad prawidłową postawą ciała. Poprzez zabawę uczą się również jak świadomie oddychać i rozluźniać spięte mięśnie.