Zajęcia

Opis zajęć

Sivananda Yoga



Joga wg Sivanandy nazywana jest tradycyjną ścieżką hatha yogi. To łagodna joga podchodząca z szacunkiem do ciała, respektująca wszystkie jego ograniczenia. To ścieżka, która zachowała tradycyjny, integralny charakter. Szczególny nacisk kładzie na duchowy rozwój. Daje sprawność ruchową, łagodzi problemy z kręgosłupem, nadaje ruchomość stawom, uodparnia na stres, relaksuje i wycisza umysł. Umacnia wiarę w siebie, rozwija równowagę emocjonalną, wpływa dobroczynnie na wszystkie układy ciała, prowadzi do równowagi energetycznej łącząc stan spokoju i wyciszenia z jednoczesnym uczuciem siły i energii życiowej. Zajmuje się nie tylko ciałem ale i umysłem oraz duszą. Obejmuje pracę na wszystkich trzech obszarach. Na jogę wg Sivanandy składa się pięć punktów:

  • Prawidłowe pozycje (asany) – wzmacniamy i rozciągamy ciało, regenerujemy, oczyszczamy na fizjologicznym poziomie. Stymulujemy mięśnie i stawy, ale ich nie forsujemy. 
  • Prawidłowe oddychanie (pranayama) – nauka technik oddechowych aby przywrócić żywotność ciała, zdolność koncentracji i aby stabilizować emocje. 
  • Prawidłowa relaksacja (savasana) uczy jak odprężać, rozluźniać ciało uzyskując równowagę i spokój wewnętrzny. 
  • Pozytywne myślenie i medytacja – praktyka stałego obserwowania umysłu. Jest to koncentracja na jednym punkcie , uspakajanie go aby odczuć istotę swojego “JA”. 
  • Prawidłowa dieta. „Jesteśmy tym co jemy”. Zalecana jest dieta wegetariańska , aby dostarczyć organizmowi energię, zapewnić sprawność psychofizyczną, harmonię i witalność jest odpowiednia dla każdego, bez względu na wiek i kondycję.

Aerial Yoga

Aerial joga to nic innego jak joga w powietrzu. Jest takim jej rodzajem, który wykorzystuje chustę (hamak) aby umożliwić uczniom wykonywanie pozycji, które zwykle trudno im wykonać na macie. Łączy tradycyjną jogę z ruchami inspirowanymi przez pilates, taniec i akrobacje.

Aerial joga jest szczególnie korzystna dla tych, którzy spędzają dużo czasu w pozycji siedzącej oraz cierpią na bóle pleców, ponieważ wywiera ona działanie dekompresyjne na kręgosłup.

Oprócz emocjonalnych, fizycznych i duchowych korzyści płynących ze wszystkich praktyk jogi, aerial ma szczególne zalety dla wzmocnienia i rozciągnięcia całego ciała, poprawy krążenia, przyspieszenia trawienie, ułatwia wykonanie pozycji odwróconych. 

Hamaki pozwalają poczuć nową jakość ruchu, poczujesz się jak zawieszony pomiędzy niebem a ziemią, dadzą ulgę i rozluźnienie już podczas pierwszych zajęć.

Zwolnią się napięcia w przestrzeniach międzykręgowych, odciążysz stawy i poczujesz wspaniały relaks i ulgę a przede wszystkim będziesz świetnie się bawić.

 Choć ten rodzaj jogi może być praktykowany przez osoby o różnym poziomie sprawności fizycznej, nie jest jednak zalecany dla kobiet w ciąży lub tych, które cierpią na zawroty głowy, problemy ze wzrokiem (jaskra) oraz nadciśnienie tętnicze.

Uwaga: na zajęcia w chustach przychodzimy bez biżuterii, bez ostrych elementów ubrań i bez makijażu!
Zalecany ubiór: legginsy i koszulka z krótkim rękawem. 

Nirvana® Body & Mind System

Nirvana to wspaniały system, który nauczy Cię jak prawidłowo oddychać. Rytmiczna, relaksacyjna muzyka połączona z technologią Nirvana i falami theta wpłyną bezpośrednio na ośrodki relaksacyjne w Twoim mózgu dając ukojenie. Nirvana to program, który łączy naukę prawidłowego oddechu, detox dla ciała i umysłu, piękne ćwiczenia z zakresu pilates i jogi, technologię Theta Wave, Chillout Music i głęboki relaks. Nirvana to absolutna nowość na naszym rynku. Naczelne w programie oddychanie jest jedynym rytmem naszego ciała, który jesteśmy w stanie świadomie kontrolować. Głębokie, wolne, świadome oddychanie jest bramą do spokojnego stanu ducha i ciała. To przeogromne korzyści dla ciała i umysłu:

  • wzmocnienie całego ciała i uwolnienie dodatkowej energii 
  • redukcja stresu i uwolnienie hormonów szczęścia 
  • kontrola własnego oddechu 
  • kontrola reakcji na stres 
  • dotlenienie i odmłodzenie organizmu (tlen oczyszcza nasz krwiobieg) 
  • wyrobienie nawyku zdrowego (głębokiego, wolnego i przeponowego) oddychnia.

Zajęcia prowadzone są przy dźwiękach naturalnej, spokojnej, relaksacyjnej muzyki. Wszystko to wpływa na osiągnięcia spokojnego umysłu w stanie Nirvana. Umysł wchodzi na falę theta, który to stan osiągalny jest w długotrwałej praktyce medytacyjnej, podczas snu czy intensywnego marzenia. W Nirvanie udział brać może każdy bez względu na wiek, płeć czy sprawność fizyczną.

Hammock Relaxation Therapy

To nowe, autorskie zajęcia opracowane przez Savitri, oparte na prostych rozluźniających ćwiczeniach z użyciem hamaków do aerial jogi, które pozwolą poczuć w ciele więcej luzu, przestrzeni ale pomogą również pozbyć się napięć i stresów dnia codziennego.

Ból karku, ramion, pleców, i stawów to dziś powszechna dolegliwość. Powstaje ona na skutek przeciążeń i stresów. Jeśli łapiesz się na tym, że garbisz plecy lub zbyt często pochylasz głowę i obciążasz przy tym szyję, lub kiedy Twoja praca wymaga siedzenia przy biurku a postawa ciała jest nieprawidłowa to jesteś narażony na przykre, bólowe konsekwencje. Z różnych przyczyn nasze ciało jest więcej napięte niż rozluźnione a stresy tylko ten stan pogłębiają, napięte ciągle mięśnie z czasem się kurczą, skracają, co zaczyna powodować dolegliwości bólowe. Aby temu zapobiec nie wystarczą ćwiczenia wzmacniające i rozciągające, bardzo ważne jest również prawidłowe rozluźnianie. Wiele osób słysząc „rozluźnij swoje ciało” nie wie o co tu tak naprawdę chodzi, nie wie jak ma to zrobić dlatego te zajęcia nauczą Cię jak pozbyć się niechcianego napięcia a zastąpić je wspaniałym rozluźnieniem. Po serii takich ćwiczeń, położysz się wygodnie w hamaku i zatopisz się w cudownych dźwiękach mis tybetańskich, które będą jak terapia nie tylko dla zmęczonych mięśni w Twoim ciele ale również dla Twoich uszu i umysłu ponieważ uspokoi, wyciszy i zrelaksuje Twoją psychikę.

Zajęcia dedykowane są dla wszystkich, którzy potrzebują wyciszenia, relaksu, spokoju duszy, ciała i umysłu. Nie ma znaczenia ile masz lat i czy kiedykolwiek robiłeś coś dla siebie i swojego ciała.

Uwaga: na zajęcia w chustach przychodzimy bez biżuterii, bez ostrych elementów ubrań i bez makijażu!
Zalecany ubiór: legginsy i koszulka z krótkim rękawem. 

Yoga Wheel Vinyasa Flow

Wheel Yoga – Joga na kole.

Kołem możesz urozmaicać różne asany, lub tworzyć najlepsze dla siebie pozycje w sesji typu free flow. Koło pomoże rozciągnąć ciało tak, aby bez problemu wykonywać asany takie jak mostek czy pies z głową w dół lub pies z jedną nogą w górze i zgiętą w kolanie. Koło jest doskonałym pomysłem dla każdego, kto szuka sposobu na wzmocnienie kręgosłupa i rozciągnięcie pleców, szczególnie zalecane wszystkim osobom spędzającym dużo czasu w pozycji siedzącej np przy komputerze, gdzie występuje problem zaokrąglonych pleców oraz bóle kręgosłupa. Joga na kole działa również terapeutycznie!

Praktyka z kołem wzmacnia uda, pośladki, brzuch, i ramiona, otwiera klatkę piersiową i przygotowuje do wygięć. Uelastycznia kręgosłup, rozciąga cały przód ciała, pomaga w trudniejszych pozycjach jak stanie na głowie ( sirsasana) i w świecy ( sarvangasana) oraz wiele innych.

Terapeutyczna Joga Kręgosłupa

Jeśli masz siedzącą pracę chcesz zapobiec bólom kręgosłupa lub już się z nimi borykasz, zapisz się już dziś!
Praktyka jogi może przynieść bardzo dobre efekty terapeutyczne. Wystarczy tylko Twoja chęć, wola walki z bólem za pomocą działań holistycznych i oczywiście terapeuty, który wie jak dobrać odpowiednie ćwiczenia oraz pozycje. Asany wdrażamy już na poziomie profilaktyki, a dobrze dobrane przez nauczyciela pomagają także w przypadkach terapeutycznych.Dla kogo są dedykowane takie zajęcia?
– dla osób z bólami kręgosłupa, nie mających przeciwwskazań do ćwiczeń
– dla tych, którzy mają siedzącą pracę
– dla osób, które chcą zapobiegać zwyrodnieniom lub dalszym ich postępowaniem
– dla starszych osób, które nie uprawiają sportów
– dla osób z dyskopatią
– dla wszystkich, którzy chcą stosować profilaktykę oraz tych, którym zwyczajnie chce się poruszać i spędzić miło czas w grupie 

Joga Regeneracyjna

Oparta o system Bihar School of Yoga łagodna praktyka mająca na celu zrelaksowanie ciała i umysłu oraz odnowę i odzyskanie sił witalnych. Tempo zajęć jest spokojne, praktyka koncentruje się na rozluźnianiu napiętych obszarów w ciele, delikatnym rozciąganiu, wyciszeniu oraz technikach oddechowych

Bihar Yoga

System jogi klasycznej stworzony przez Swamiego Satyanandę Saraswati – ucznia Swamiego Sivanandy, poza Indiami znany jako Satyananda Yoga. To metoda mocno osadzona w tradycji starożytnej jogi i jednocześnie dostosowana do potrzeb obecnego stylu życia człowieka. Dąży do połączenia tradycyjnych praktyk jogi ze współczesną nauką. System Bihar Yogi powstał w odpowiedzi na życzenie Sivanandy, który polecił Swamiemu Satyanandzie opracowanie w oparciu o  starożytne nauki jogi, metody prostej i dostosowanej do współczesnych czasów, tak aby każdy człowiek,  niezależnie od jego rasy, pochodzenia, sprawności fizycznej i wieku mógł z niej korzystać w życiu codziennym. Satyananda Yoga wykorzystuje praktyki wszystkich gałęzi  jogi: Hatha, Raja, Karma, Jnana, Mantra i Bhakti jogi tworząc z nich zintegrowany pakiet jednolitych i jednocześnie elastycznych praktyk, które w prosty sposób mogą być dostosowane do indywidualnych potrzeb. System Bihar Yogi prezentuje holistyczne podejście do człowieka i obejmuje:

• jogę dla ciała fizycznego – serię ćwiczeń o nazwie pawanmuktasana (seria pozycji bardzo prostych, dostępnych każdemu i praktyk uwalniających przepływ energii w ciele składająca się z trzech grup: pozycji antyreumatycznych, pozycji wspomagających trawienie oraz wzmacniających brzuch i dolny odcinek kręgosłupa, pozycji uwalniających energię zamkniętą w napiętych miejscach ciała – shakti bandhas) oraz asan pogrupowanych zgodnie z ich oryginalną, starożytną pozycją i celem
• techniki oddechowe (pranajamy) dla ciała energetycznego
• medytację uspokajającą umysł

Yin Yoga Księżycowa

Yin joga to pełen spokój, bezruch, długie trwanie w pozycjach. Jest powolna i spokojna, statyczna. Jak powiedział  Patanjali „Joga to zatrzymanie procesów umysłowych”, będziemy więc medytować zatrzymując się w pozycjach na kilka minut. Powoli, łagodnie i bez wysiłku usuniemy z ciała napięcia, przykurcze powstałe w wyniku złych nawyków, siedzącego trybu życia czy stresu. Praktyka ta jest niczym masaż wykonywany na samym sobie. Pomoże popracować nad posklejanymi czy przykurczonymi powięziami co podniesie nam jakość i komfort życia. W normalnym życiu, ćwiczeniach, praktyce często skupiamy się na pracy naszych mięśni, chcemy być wzmocnieni i dobrze zbudowani! Przed każdym rodzajem ćwiczeń nie zapominamy o rozgrzewce, to dobrze! Jednak tutaj ćwiczymy bez rozgrzewki ponieważ chcemy dotrzeć do jak najgłębszych warstw naszego ciała. To właśnie dlatego praktykujemy yin jogę. Jest ona zupełnie inna od klasycznych metod jogi jakie praktykujemy zazwyczaj. Skupia się ona głównie na tym, co znajduje się pomiędzy mięśniami. W ciele yin, żeński element, to tkanka łączna, powięź, więzadła, kości, stawy i to właśnie one są tutaj celem naszej pracy. Z kolei Yang, męski element, to m.in. mięśnie, krew i skóra, którym sprzyjają dynamiczne i powtarzalne ruchy, przywracające elastyczność i zapewniające lepsze odżywienie. Nie istnieje Yin bez Yang i odwrotnie, w każdym Yang znajduje się trochę Yin.

Bardzo ważne jest to, aby wyczuwać granice własnego ciała i starać się od razu nie wchodzić w pozycje zbyt głęboko. Podczas praktyki obserwujemy jak czuje się i zachowuje nasze ciało, nie wchodzimy w maksymalne zakresy a stopniowo poddajemy się grawitacji i rozluźnieniu. Bardzo ważne jest, aby się w nie wsłuchać i stopniowo pogłębiać pozycje (najszybciej po około minucie!) a ono samo podpowie że jest na to gotowe. Oddech podczas praktyki musi być głęboki, długi i równy, kierujemy go do miejsc nad którymi pracujemy. Yin joga pracuje głównie na tych partiach ciała, które znajdują się poniżej pępka : na dolnym kręgosłupie, biodrach i miednicy. System Yin w praktyce Yin jogi odnosi się głównie do naszych organów, to one są głównymi siedliskami naszego Qi (energia, prana) i to właśnie nasze organy stymulujemy podczas praktyki Yin.

Klasyczne metody jogi uczą asan estetycznych podczas gdy Yin joga ma podejście funkcjonalne. Funkcjonalnym celem asany jest stymulowanie tkanek w docelowym obszarze. W jodze funkcjonalnej asana nie jest „idealna”, każda pozycja ręki lub nogi lub reszty ciała może pomóc lub przeszkodzić stymulacji obszaru docelowego. Punktami, które stymulujemy wg TMC (tradycyjna medycyna chińska) są meridiany.

Yin joga pojawiła się na Zachodzie w latach siedemdziesiątych. Za jej twórcę i prekursora uważa się Pauliego Zinka, mistrza Qigong.

Korzyści z Yin Yogi:
– równowaga ciała i umysłu, harmonia
– zwiększa ruchomość i elastyczność stawów
– obniża poziom stresu, lepiej radzimy sobie ze stresem i z lękiem
– równoważy inne dynamiczne formy praktyki , w tym praktykę Yang
– w połączeniu z technikami oddechowymi wspiera pracę płuc, serca, obniża ciśnienie krwi
– wychładza