Zajęcia

Opis zajęć

Sivananda Yoga



Joga wg Sivanandy nazywana jest tradycyjną ścieżką hatha yogi. To łagodna joga podchodząca z szacunkiem do ciała, respektująca wszystkie jego ograniczenia. To ścieżka, która zachowała tradycyjny, integralny charakter. Szczególny nacisk kładzie na duchowy rozwój. Daje sprawność ruchową, łagodzi problemy z kręgosłupem, nadaje ruchomość stawom, uodparnia na stres, relaksuje i wycisza umysł. Umacnia wiarę w siebie, rozwija równowagę emocjonalną, wpływa dobroczynnie na wszystkie układy ciała, prowadzi do równowagi energetycznej łącząc stan spokoju i wyciszenia z jednoczesnym uczuciem siły i energii życiowej. Zajmuje się nie tylko ciałem ale i umysłem oraz duszą. Obejmuje pracę na wszystkich trzech obszarach. Na jogę wg Sivanandy składa się pięć punktów:

  • Prawidłowe pozycje (asany) – wzmacniamy i rozciągamy ciało, regenerujemy, oczyszczamy na fizjologicznym poziomie. Stymulujemy mięśnie i stawy, ale ich nie forsujemy. 
  • Prawidłowe oddychanie (pranayama) – nauka technik oddechowych aby przywrócić żywotność ciała, zdolność koncentracji i aby stabilizować emocje. 
  • Prawidłowa relaksacja (savasana) uczy jak odprężać, rozluźniać ciało uzyskując równowagę i spokój wewnętrzny. 
  • Pozytywne myślenie i medytacja – praktyka stałego obserwowania umysłu. Jest to koncentracja na jednym punkcie , uspakajanie go aby odczuć istotę swojego “JA”. 
  • Prawidłowa dieta. „Jesteśmy tym co jemy”. Zalecana jest dieta wegetariańska , aby dostarczyć organizmowi energię, zapewnić sprawność psychofizyczną, harmonię i witalność jest odpowiednia dla każdego, bez względu na wiek i kondycję.

Aerial Yoga

Aerial joga to nic innego jak joga w powietrzu. Jest takim jej rodzajem, który wykorzystuje chustę (hamak) aby umożliwić uczniom wykonywanie pozycji, które zwykle trudno im wykonać na macie. Łączy tradycyjną jogę z ruchami inspirowanymi przez pilates, taniec i akrobacje.

Aerial joga jest szczególnie korzystna dla tych, którzy spędzają dużo czasu w pozycji siedzącej oraz cierpią na bóle pleców, ponieważ wywiera ona działanie dekompresyjne na kręgosłup.

Oprócz emocjonalnych, fizycznych i duchowych korzyści płynących ze wszystkich praktyk jogi, aerial ma szczególne zalety dla wzmocnienia i rozciągnięcia całego ciała, poprawy krążenia, przyspieszenia trawienie, ułatwia wykonanie pozycji odwróconych. 

Hamaki pozwalają poczuć nową jakość ruchu, poczujesz się jak zawieszony pomiędzy niebem a ziemią, dadzą ulgę i rozluźnienie już podczas pierwszych zajęć.

Zwolnią się napięcia w przestrzeniach międzykręgowych, odciążysz stawy i poczujesz wspaniały relaks i ulgę a przede wszystkim będziesz świetnie się bawić.

 Choć ten rodzaj jogi może być praktykowany przez osoby o różnym poziomie sprawności fizycznej, nie jest jednak zalecany dla kobiet w ciąży lub tych, które cierpią na zawroty głowy, problemy ze wzrokiem (jaskra) oraz nadciśnienie tętnicze.

Uwaga: na zajęcia w chustach przychodzimy bez biżuterii, bez ostrych elementów ubrań i bez makijażu!
Zalecany ubiór: legginsy i koszulka z krótkim rękawem. 

Nirvana® Body & Mind System

Nirvana to wspaniały system, który nauczy Cię jak prawidłowo oddychać. Rytmiczna, relaksacyjna muzyka połączona z technologią Nirvana i falami theta wpłyną bezpośrednio na ośrodki relaksacyjne w Twoim mózgu dając ukojenie. Nirvana to program, który łączy naukę prawidłowego oddechu, detox dla ciała i umysłu, piękne ćwiczenia z zakresu pilates i jogi, technologię Theta Wave, Chillout Music i głęboki relaks. Nirvana to absolutna nowość na naszym rynku. Naczelne w programie oddychanie jest jedynym rytmem naszego ciała, który jesteśmy w stanie świadomie kontrolować. Głębokie, wolne, świadome oddychanie jest bramą do spokojnego stanu ducha i ciała. To przeogromne korzyści dla ciała i umysłu:

  • wzmocnienie całego ciała i uwolnienie dodatkowej energii 
  • redukcja stresu i uwolnienie hormonów szczęścia 
  • kontrola własnego oddechu 
  • kontrola reakcji na stres 
  • dotlenienie i odmłodzenie organizmu (tlen oczyszcza nasz krwiobieg) 
  • wyrobienie nawyku zdrowego (głębokiego, wolnego i przeponowego) oddychnia.

Zajęcia prowadzone są przy dźwiękach naturalnej, spokojnej, relaksacyjnej muzyki. Wszystko to wpływa na osiągnięcia spokojnego umysłu w stanie Nirvana. Umysł wchodzi na falę theta, który to stan osiągalny jest w długotrwałej praktyce medytacyjnej, podczas snu czy intensywnego marzenia. W Nirvanie udział brać może każdy bez względu na wiek, płeć czy sprawność fizyczną.

Kundalini Yoga

Joga Kundalini jest wiedzą,  która działa na wiele różnych sposobów i na wielu poziomach. Jest to technika duchowa pełna mocy, powodująca zmiany, szybka, skoncentrowana i efektywna. Każdy z nas może odczuć i poznać działanie Jogi Kundalini tylko  poprzez doświadczenie i praktykę. Praktykowanie Jogi Kundalini przynosi pozytywne zmiany na poziomie fizycznym, umysłowym i emocjonalnym. Jest to praktyka doskonale dopasowana do potrzeb współczesnego człowieka. 

Efekty Kundalini Jogi:
poziom fizyczny: zdrowy i elastyczny kręgosłup / wzmocnienie mięśni, stawów i powięzi / zwiększone wytrzymałość i elastyczność ciała / optymalizacja wagi i efektywne oczyszczanie ciała / poprawienie sylwetki i korekcja postawy / zwiększona odporność na wirusy i choroby / podniesienie wydolności organizmu / silniejszy i bardziej wydajny układ nerwowy / zrównoważenie układu hormonalnego / odpowiednie dotlenienie krwi i mniejsze zużycie tlenu przez organizm / zdrowy sen / zwiększona potencja i libido, większa satysfakcja z seksu / i wiele innych.
poziom umysłowy: przezwyciężenie wewnętrznych ograniczeń / przełamanie niechęci przed zmianą / eliminacja lęków i nerwic relaksacja i rozładowanie stresu / akceptacja i pewność siebie / siła woli i determinacja w dążeniu do celu / wypracowanie dystansu do siebie i sytuacji / i wiele innych
poziom duchowy: integracja osobowości na wszystkich poziomach / wyższe stany świadomości / intuicja i potencjał własny świadome / zarządzanie energią  i jej  regeneracja / sprawczość życiowa

Podczas jednego spotkania  praktyka obejmuje:
– Krije – zestaw asan w określonej sekwencji, dobranych dla osiągnięcia określonego efektu,
– Pranajamę – techniki oddechowe służące powiększeniu ciała pranicznego
– Mudry pozycje dłoni zamykające obieg energii
– Mantry – czyli słowa Siły i Intencji, są jednym z najważniejszych elementów Jogi Kudnalini, podczas każdych zajęć śpiewamy lub słuchamy starożytnej mantry.

Yin Yoga

To joga dobra dla każdego – zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych. Zwana jest jogą powięziową i skupia się właśnie na pracy powięzi, stawów czy więzadeł. Charakteryzuje się wolnym tempem, pracą na rozluźnionych mięśniach, bowiem jej celem jest wzmocnienie i zwiększenie elastyczności tkanek łącznych. Poza tym aspektem fizycznym jest to bardzo mentalne i duchowe przeżycie, które pozwala zagłębić się w swój umysł, polepsza samoświadomość ciała i mocno relaksuje. Praca polega na trwaniu w asanie, od 1 do 3 minut, czasem nawet dłużej. To czas dla Ciebie i Twojego ciała oraz umysłu. Po zajęciach yin yogi poczujesz się zarówno ugruntowany, jak i w pełni zrelaksowany. W czasach, gdy wszystko pędzi na złamanie karku, zwolnij i znajdź chwilę dla siebie. 

Pranajamy i Medytacja

Zapraszamy Cię do wzięcia udziału w zajęciach z pranajamy i medytacji. Nie ma znaczenia czy jesteś osobą dopiero zaczynającą swoją przygodę z medytacją czy może masz już za sobą lata praktyki.
Zajęcia przeznaczone są dla wszystkich, którzy potrzebują spokoju i relaksu, chcieliby opanować jogiczne techniki oddychania lub popracować nad swoim oddechem (co jest niezwykle istotne dla zdrowia).
O pranajamach można by powiedzieć, że są esencją jogi. Poprzez kontrolę oddechu osiąga się nie tylko efekty zdrowotne (takie jak lepsze dotlenienie mózgu i organów oraz oczyszczenie dróg oddechowych, a poprzez to lepszą koncentracje, samopoczucie i zmniejszenie nerwowości i napięcia, przeciwdziałanie przeziębieniom i alergiom), ale przede wszystkim wyciszenie, spokój i radość.
Dlatego właśnie po sesji dodających energii ćwiczeń oddechowych przejdziemy bezpośrednio do medytacji prowadzonej, dzięki której pogłębimy stan wyciszenia i ugruntowania.
Do zajęć nie trzeba się specjalnie przygotowywać, warto jednak pamiętać, że pranajamy wykonuje się co najmniej 2-3 godziny po ostatnim posiłku (gdy Wasz brzuch jest stosunkowo pusty).

Body LabTemple








Ciało. Laboratorium i świątynia. Jak sama nazwa zajęć wskazuje, pracujemy z ciałem… I to pracujemy w nieszablonowy sposób! Po co? Aby BADAĆ, EKSPLOROWAĆ I KULTYWOWAĆ jego potencjał. No i BAWIĆ SIĘ nim! Wychodzimy z następujących założeń:

  • Ciało to złożona całość której specjalizacja nie służy, dlatego my integrujemy: różne podejścia, różne aspekty, różne jakości.
  • Badając, eksperymentując i bawiąc się, rozwijamy wszechstronną sprawność, inteligencję oraz świadomość naszych ciał.
  • Ciało to źródło Twojej życiowej energii Twojego zdrowia i Twojej witalności
  • Ciało to źródło radości i przyjemności
  • Ciało to świątynia ducha i Twój jedyny pojazd którym podrużujesz przez życie, dlatego warto o nie dbać, wzmacniać je i rozwijać.
  • Jesteśmy złożoną wielowarstwą istotą któa przejawia sie na poziomie ciała, energii, emocji, umysu oraz ducha. Żadna z tych sfer nie może być redukowana do innej. Praca w każdym z nich jest ważna i wpływa na wszystkie pozostałe.

Czerpiemy z następujących podejść: taniec spontaniczy, improwizacja i kontakt improwizacja, play-fight (walka-zabawa), ruch naturalny, joga, qi gong, bioenergetyka, świadomość ciała. To istny kociołek Panoramixa. Bądź spokojny(a) – poprowdzę Cię w naszym treningu! Dostaniesz adekwatną dla Ciebie dawkę, taką która inspiruje oraz rozwija Ciebie teraz 🙂

DLA KOGO SĄ TE ZAJĘCIA?

  • Dla tych, dla których cielesność doświadczenia jest powodem do radości.
  • Dla tych, dla których ciało jest cenne, i chcą się w nim rozwijać.
  • Dla tych, którzy mają odwagę porzucić schematy i ekperymentować.
  • Dla tych, których ciakawość i zabawa wiodą poza horyzont… Którzy nie boją się potknięć i chcą zamienić je w taniec.
  • Dla tych którzy chcą czerpać z różnych podejść i korzystać z efektów jakie daje ich synergia!

Hammock Relaxation Therapy

To nowe, autorskie zajęcia opracowane przez Savitri, oparte na prostych rozluźniających ćwiczeniach z użyciem hamaków do aerial jogi, które pozwolą poczuć w ciele więcej luzu, przestrzeni ale pomogą również pozbyć się napięć i stresów dnia codziennego.

Ból karku, ramion, pleców, i stawów to dziś powszechna dolegliwość. Powstaje ona na skutek przeciążeń i stresów. Jeśli łapiesz się na tym, że garbisz plecy lub zbyt często pochylasz głowę i obciążasz przy tym szyję, lub kiedy Twoja praca wymaga siedzenia przy biurku a postawa ciała jest nieprawidłowa to jesteś narażony na przykre, bólowe konsekwencje. Z różnych przyczyn nasze ciało jest więcej napięte niż rozluźnione a stresy tylko ten stan pogłębiają, napięte ciągle mięśnie z czasem się kurczą, skracają, co zaczyna powodować dolegliwości bólowe. Aby temu zapobiec nie wystarczą ćwiczenia wzmacniające i rozciągające, bardzo ważne jest również prawidłowe rozluźnianie. Wiele osób słysząc „rozluźnij swoje ciało” nie wie o co tu tak naprawdę chodzi, nie wie jak ma to zrobić dlatego te zajęcia nauczą Cię jak pozbyć się niechcianego napięcia a zastąpić je wspaniałym rozluźnieniem. Po serii takich ćwiczeń, położysz się wygodnie w hamaku i zatopisz się w cudownych dźwiękach mis tybetańskich, które będą jak terapia nie tylko dla zmęczonych mięśni w Twoim ciele ale również dla Twoich uszu i umysłu ponieważ uspokoi, wyciszy i zrelaksuje Twoją psychikę.

Zajęcia dedykowane są dla wszystkich, którzy potrzebują wyciszenia, relaksu, spokoju duszy, ciała i umysłu. Nie ma znaczenia ile masz lat i czy kiedykolwiek robiłeś coś dla siebie i swojego ciała.

Joga dla dzieci

Nie tylko dorosłych dopada dziś stres i napięcie z nim związane. Nie tylko my, dorośli większość dnia siedzimy, dzieci również spędzają sporą część dnia w ławkach szkolnych czy przedszkolnych albo w domu oglądając bajki czy grając w gry komputerowe. Kiedyś dzieci wyładowywały swój stres podczas zabawy, gonitwy czy na podwórku. Czasy się zmieniły, ale jest coś, dzięki czemu Twoje dziecko będzie szczęśliwe, twórcze a dodatkowo zdrowe! Joga!
Joga dla dzieci to nic innego jak kreatywna zabawa, jak nauka cierpliwości, tolerancji, wzajemnego szacunku i chęci niesienia pomocy. Dzieci stają się bardziej wrażliwe, szybciej się uczą, akceptują swoje słabości i rozwijają mocne strony. Uczą się miłości i empatii oraz dobrego zachowania. Wiek dzieciństwa ma swoje prawa, dzieciaki bywają rozbiegane, nadpobudliwe, niespokojne, hałaśliwe. Czasem rodzice mówią „nieznośne”, dlatego kiedy praktykują jogę podczas której świetnie się bawią, wyrzucają również z siebie nadmiar skumulowanych emocji. Joga dodatkowo korzystnie wpływa na ich psychikę, wzmaga koncentrację, wycisza i uspokaja. Regularna praktyka rozwija koordynację ruchową i gibkość. Dzieci są kreatywne dlatego tutaj to one wiodą prym, często to one same wymyślają nowe asany, pozycje zwierząt czy inne. Przychodzą na zajęcia aby się śmiać i być szczęśliwymi, to właśnie tutaj mogą być sobą, podczas praktyki, to ich czas! Dobra zabawa to nie wszystko, wiemy również, że dzieci zazwyczaj są bardziej elastyczne niż dorośli, poprzez asany wzmacniają stawy i kręgosłup i już teraz pracują nad prawidłową postawą ciała. Poprzez zabawę uczą się również jak świadomie oddychać i rozluźniać spięte mięśnie.