Kategoria:

Yin Yoga Księżycowa (joga powięziowa)

Yin joga to pełen spokój, bezruch, długie trwanie w pozycjach. Jest powolna i spokojna, statyczna. Jak powiedział  Patanjali „Joga to zatrzymanie procesów umysłowych”, będziemy więc medytować zatrzymując się w pozycjach na kilka minut. Powoli, łagodnie i bez wysiłku usuniemy z ciała napięcia, przykurcze powstałe w wyniku złych nawyków, siedzącego trybu życia czy stresu. Praktyka ta jest niczym masaż wykonywany na samym sobie. Pomoże popracować nad posklejanymi czy przykurczonymi powięziami co podniesie nam jakość i komfort życia. W normalnym życiu, ćwiczeniach, praktyce często skupiamy się na pracy naszych mięśni, chcemy być wzmocnieni i dobrze zbudowani! Przed każdym rodzajem ćwiczeń nie zapominamy o rozgrzewce, to dobrze! Jednak tutaj ćwiczymy bez rozgrzewki ponieważ chcemy dotrzeć do jak najgłębszych warstw naszego ciała. To właśnie dlatego praktykujemy yin jogę. Jest ona zupełnie inna od klasycznych metod jogi jakie praktykujemy zazwyczaj. Skupia się ona głównie na tym, co znajduje się pomiędzy mięśniami. W ciele yin, żeński element, to tkanka łączna, powięź, więzadła, kości, stawy i to właśnie one są tutaj celem naszej pracy. Z kolei Yang, męski element, to m.in. mięśnie, krew i skóra, którym sprzyjają dynamiczne i powtarzalne ruchy, przywracające elastyczność i zapewniające lepsze odżywienie. Nie istnieje Yin bez Yang i odwrotnie, w każdym Yang znajduje się trochę Yin.

Bardzo ważne jest to, aby wyczuwać granice własnego ciała i starać się od razu nie wchodzić w pozycje zbyt głęboko. Podczas praktyki obserwujemy jak czuje się i zachowuje nasze ciało, nie wchodzimy w maksymalne zakresy a stopniowo poddajemy się grawitacji i rozluźnieniu. Bardzo ważne jest, aby się w nie wsłuchać i stopniowo pogłębiać pozycje (najszybciej po około minucie!) a ono samo podpowie że jest na to gotowe. Oddech podczas praktyki musi być głęboki, długi i równy, kierujemy go do miejsc nad którymi pracujemy. Yin joga pracuje głównie na tych partiach ciała, które znajdują się poniżej pępka : na dolnym kręgosłupie, biodrach i miednicy. System Yin w praktyce Yin jogi odnosi się głównie do naszych organów, to one są głównymi siedliskami naszego Qi (energia, prana) i to właśnie nasze organy stymulujemy podczas praktyki Yin.

Klasyczne metody jogi uczą asan estetycznych podczas gdy Yin joga ma podejście funkcjonalne. Funkcjonalnym celem asany jest stymulowanie tkanek w docelowym obszarze. W jodze funkcjonalnej asana nie jest „idealna”, każda pozycja ręki lub nogi lub reszty ciała może pomóc lub przeszkodzić stymulacji obszaru docelowego. Punktami, które stymulujemy wg TMC (tradycyjna medycyna chińska) są meridiany.

Yin joga pojawiła się na Zachodzie w latach siedemdziesiątych. Za jej twórcę i prekursora uważa się Pauliego Zinka, mistrza Qigong.

Korzyści z Yin Yogi:
– równowaga ciała i umysłu, harmonia
– zwiększa ruchomość i elastyczność stawów
– obniża poziom stresu, lepiej radzimy sobie ze stresem i z lękiem
– równoważy inne dynamiczne formy praktyki , w tym praktykę Yang
– w połączeniu z technikami oddechowymi wspiera pracę płuc, serca, obniża ciśnienie krwi
– wychładza

Informacje

 Number of Week100
 Dni
czw.
 18:30 - 20:00

Nauczyciel