Kategoria:

Sivananda Yoga (od zera)

Joga wg Sivanandy nazywana jest tradycyjną ścieżką hatha yogi. To łagodna joga podchodząca z szacunkiem do ciała, respektująca wszystkie jego ograniczenia. To ścieżka, która zachowała tradycyjny, integralny charakter. Szczególny nacisk kładzie na duchowy rozwój. Daje sprawność ruchową, łagodzi problemy z kręgosłupem, nadaje ruchomość stawom, uodparnia na stres, relaksuje i wycisza umysł. Umacnia wiarę w siebie, rozwija równowagę emocjonalną, wpływa dobroczynnie na wszystkie układy ciała, prowadzi do równowagi energetycznej łącząc stan spokoju i wyciszenia z jednoczesnym uczuciem siły i energii życiowej. Zajmuje się nie tylko ciałem ale i umysłem oraz duszą. Obejmuje pracę na wszystkich trzech obszarach. Na jogę wg Sivanandy składa się pięć punktów:

  • Prawidłowe pozycje (asany) – wzmacniamy i rozciągamy ciało, regenerujemy, oczyszczamy na fizjologicznym poziomie. Stymulujemy mięśnie i stawy, ale ich nie forsujemy.

  • Prawidłowe oddychanie (pranayama) – nauka technik oddechowych aby przywrócić żywotność ciała, zdolność koncentracji i aby stabilizować emocje.

  • Prawidłowa relaksacja (savasana) uczy jak odprężać, rozluźniać ciało uzyskując równowagę i spokój wewnętrzny.

  • Pozytywne myślenie i medytacja – praktyka stałego obserwowania umysłu. Jest to koncentracja na jednym punkcie , uspakajanie go aby odczuć istotę swojego “JA”.

  • Prawidłowa dieta. „Jesteśmy tym co jemy”. Zalecana jest dieta wegetariańska , aby dostarczyć organizmowi energię, zapewnić sprawność psychofizyczną, harmonię i witalność jest odpowiednia dla każdego, bez względu na wiek i kondycję.

Godziny zajęć

  Początek Koniec Nauczyciel
poniedziałek 17:00 18:30 Ania
środa 18:45 20:15 Ania
poniedziałek
17:00 - 18:30 - Ania - at
środa
18:45 - 20:15 - Ania - at

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Informacje

 Number of Week9
 Start: 2 września 2019
 Następne: 21 października 2019
 Dni
pon śr

Nauczyciel